Partner serwisu
Drogi i autostrady

Część województw sceptyczna wobec „obwodnicowej” propozycji Ministerstwa Transportu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
22-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Część województw sceptyczna wobec „obwodnicowej” propozycji Ministerstwa Transportu
fot. GDDKiA
– Treści, a w zasadzie fragmentu pisma Ministerstwa, które otrzymał Społeczny Komitet ds. Budowy Obwodnicy Niemodlina w ciągu DK-46 nie powinno się traktować jako stwierdzenia obligatoryjnego, a należy się raczej odnieść do niego jako do głosu w dyskusji nt. przyszłości budownictwa drogowego – zauważa Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego.

Według wicemarszałka Jankowiaka pomysł Ministerstwa Transportu dotyczący stworzenia od 2014 roku możliwości budowy obwodnic przez władze wojewódzkie przy współfinansowaniu z budżetu UE wymagałby szeregu zmian ustawodawczych. Jankowiak wylicza między innymi ustawę o samorządzie województwa, drogach publicznych orz finansach publicznych.

 

– W obecnej sytuacji nie ma możliwości, aby pieniądze, które samorząd województwa ma w dyspozycji w ramach kolejnej perspektywy finansowej na lata 2014-2020 na rozwój regionalny, przeznaczyć na budowę obwodnic usuniętych z rządowego programu budowy dróg – oznajmia portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Wojciech Jankowiak.

 

Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego mówi, że samorząd województwa realizuje i będzie realizował obwodnice w ciągu dróg wojewódzkich. – Obwodnice te, wyprowadzając ruchu samochodowy z miejscowości wpływają na poprawę jakości życia oraz bezpieczeństwo zarówno mieszkańców, jak również użytkowników dróg poprzez zwiększenie szybkości i komfortu jazdy – oznajmia marszałek.

 

– Działania inwestycyjne samorządu województwa nie mogą jednakże wykraczać poza ramy ustalone ustawą o drogach publicznych i ustawą o finansach publicznych. A to oznacza, że województwo nie może realizować obwodnic w ciągu dróg innych kategorii. W tej sytuacji jakiekolwiek dygresje nie mają racji bytu – stwierdza marszałek Olgierd Geblewicz.

 

Nie wszystkie samorządy wiedzą już o propozycji ministerstwa. – Nie wpłynęło do nas dotychczas zapytanie w tym zakresie – oznajmia Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. – W ramach Wieloletniej Prognozy Finansowej Województwa Łódzkiego na lata 2013-2028 planowane są modernizacje dróg wojewódzkich wraz z budową obwodnic miast: Bełchatowa (DW-484), Dłutowa (DW-485), Piątku (DW-702), Konstantynowa Łódzkiego (DW-710), Woli Rakowej (DW-714), Koluszek (DW-716), których realizacje będą możliwe w miarę posiadanych środków finansowych w budżecie województwa. W 2012 roku zakończona została budowa obwodnicy miasta Styków w ciągu drogi wojewódzkiej nr 708 – wyjaśnia Stępień.

 

Pomysł Ministerstwa Budownictwa i Gospodarki Morskiej dotyczący realizacji obwodnic przez samorządy nie jest znany również województwu lubelskiemu, co potwierdził portalowi „rynekinfrastruktury.pl” Michał Tyburek, zastępca dyrektora Departamentu Polityki Transportowej i Drogownictwa.

 

Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego informuje portal „rynekinfrastruktury.pl”, że samorząd województwa pomorskiego nie posiada wiedzy nt. założeń możliwości budowy obwodnic w ciągach dróg krajowych przez władze wojewódzkie. – W przypadku opublikowania przez Ministerstwo Transportu chociażby zarysu tych rozwiązań zostanie przedstawione stanowisko samorządu – mówi Świlski.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Drogi i autostrady

Niemodlin próbuje ratować obwodnicę

Edyta Wsół 17 października 2014

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Drogi i autostrady

Bieńkowska obiecuje pieniądze na lubelskie drogi

Rynek Infrastruktury 15 września 2014

Budowa obwodnicy Inowrocławia: Oferta konsorcjum Mirbudu najkorzystniejsza

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5